Menu +

NLP artikelen zoeken

Sta in contact met je excellentie: de Circle of Excellence

Toepassing: je kan een Circle of Excellence meenemen, waar je ook naar toe gaat. Je kan de cirkel een vaste plek geven, bijvoorbeeld naast je bed, zodat je elke keer wanneer je opstaat je in deze cirkel stapt. Of voor de deur bij je werk. Je kan er zo veel maken als je wilt, waar je maar wilt, en ze mogen verschillend van inhoud zijn.

Techniek

1)      Bepaal waarvoor jij een cirkel wilt maken.

2)      Bepaal de hulpbronnen waarover je wilt beschikken. Het kan een herinnering zijn aan een keer dat je volledig zeker was van jezelf, complete vrijheid ervaarde, speels in het leven stond, ultieme flexibiliteit had, compleet rustig was, overliep van enthousiasme of liefde, enzovoort). Kies alles, wat je wilt, wat jou kan helpen. Kies dat wat wanneer jij er aan denkt diepe, intense gevoelens brengt. Geef iedere hulpbron een naam, een codewoord, die jou helpt om die gevoelens te ervaren. Zeg het woord hardop. Wanneer je de gevoelens ervaart, laat ze maar gaan voor nu.

3)      Stel je een cirkel voor, op de vloer voor je. Maak deze cirkel groot genoeg, zodat je er in kan staan. Geef de cirkel jouw favoriete kleur.

4)      Per hulpbron:

a)       Zie jezelf in de cirkel in de hulpbron staan. Zie jezelf in de cirkel al die prachtige, diepe en intense gevoelens hebben. Zie jezelf doen zoals je toen deed. Zie wat je toen zei, en zie hoe je er toe uit zag.

b)       Wanneer je in de cirkel stapt zal je volledig opgaan in de ervaring. Stap in de cirkel en maak volledig contact met die ervaring. Zie wat je toen zag, hoor wat je toen hoorde, voel wat je toen voelde. Omhul jezelf helemaal met deze gevoelens, zodat je ze ervaart in elke vezel van jouw zijn, terwijl je het codewoord zegt.

c)       Zodra de gevoelens beginnen te vervagen, stap je uit de cirkel, en laat je al die gevoelens achter in de cirkel.

d)       Gebruik een break-state wanneer dat nodig is.

e)       Stap opnieuw in de cirkel en breng al die gevoelens terug. Omhul jezelf in die gevoelens.

f)        Zodra de gevoelens beginnen te vervagen, stap je uit de cirkel, en laat je al die gevoelens achter in de cirkel.

5)      Berg de cirkel op zodat je er altijd bij kan, of verplaats de cirkel naar een plek zodat je deze altijd ervaart, waar jij deze wilt gebruiken.

6)      De cirkel is flexibel. Voeg nieuwe bronnen toe, versterk de hulpbronnen, verplaats de cirkel, kopieer deze naar andere plekken, maak contact op afstand…

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.