Menu +

NLP artikelen zoeken

2 meditaties op identiteitsniveau

Algemene meditatie op identiteitsniveau

“Wie ben ik? Is dat alles wat ik denk dat ik ben? Ben ik niet meer dan dat? Wat ben ik nog meer dan dat? En daar voorbij… is dat alles wat ik ben… hoeveel meer ben ik dan dat? Ik weet toch dat ik veel meer ben dan dat?”

Blijvend herhalen.

Doelvisualisatie op identiteitsniveau

  • Ga comfortabel zitten: handen in je schoot en beide voeten in contact met de vloer.
  • Adem in door je neus en uit door je mond. Doe 2 keer zo lang over het uitademen als over het inademen.
  • Ga in perifere visie met de ogen open, blijf ademen in de verhouding 2:1.
  • Sluit de ogen wanneer dat comfortabel voor je is terwijl je in perifere bewustzijn blijft.
  • Zeg met je interne stem “IK BEN”. Verbind dit aan het ritme van je ademhaling, zodat het comfortabel voor je is.
  • Visualiseer je doel, en houd dit beeld vast totdat het spontaan langzaam verdwijnt. Blijf ademen in de 2:1 verhouding, blijf in perifeer bewustzijn.
  • Herhaal met je interne stem “IK BEN”. Blijf ademen in de 2:1 verhouding, blijf in perifeer bewustzijn, hou je ogen gesloten voor ongeveer 5 minuten.
  • Herhaal met je interne stem “IK BEN”.
  • Open je ogen wanneer dat comfortabel voor je is terwijl je in perifere bewustzijn blijft.
  • Ga in focale visie.
  • Adem zoals je dat wilt.
  • Heroriënteer jezelf in de ruimte.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *